42. Serbia rally

U organizaciji Auto-moto saveza Srbije i uz podršku generalnog sponzora, AMS Osiguranja, narednog vikenda, na putevima regiona Užica, Zlatibora i Tare, voziće se tradicionalni 42. Serbia rally. Ovo najznačajnije reli takmičenje boduje se za Šampionat Evrope – regionalni kup istočne Evrope sa koeficijentom 10, Šampionat Srbije i Šampionat Bugarske.

U subotu i nedelju, 19. i 20. septembra najbolji reli vozači iz Bugarske, Rumunije, Gruzije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i, naravno, Srbije nadmetaće se na stazi dugoj 627 kilometara, sa 16 specijalnih ispita ukupne dužine 240 kilometara. Prijavljeno je ukupno 58 posada, od čega je 25 iz inostranstva.

Ceremonijalni start biće u petak, 18. septembra od 18,00 časova sa Gradskog trga u Užicu, a reli se vozi u subotu, 19. septembra od 9,00 do 17,15 h i u nedelju od 7,30 do16,30 h. Proglašenje pobednika biće kod hotela „Drina“ u Bajinoj Bašti u 16,30 h.

Zog održavanja relija, saobraćaj će biti u prekidu u subotu 19.09.2009. godine, na deonicama Vodice-Ljubiš-Gostilje od 07,30 do 17,20 h, Trnava-Rožanstvo od 08,00 do 17,45 h i Užice-Skržuti-Kaldrma od 09,00 do 18,30 časova. Drugog dana zabrana saobraćaja važiće na deonicama Perućac-Mitrovac od 7,30 do 16,40 h, Jelisavčići-Vežanja od 08,00 do 14,00 h, Mitrovac-Kaludjerske Bare od 08,30 do 16,40 h i Perućac-Mitrovac-Kaludhjerske Bare od 07,30 do 16,40 časova.

Favoriti za pobedu u generalnom plasmanu su takmičari iz Bugarske, Krum Donchev, trostruki pobednik, Dimitar Iliev, četvorostruki pobednik ovog relija i Jasen Popov koji to još uvek silno želi. Boje naše zemlje boreći se za najviši plasman, izmedju ostalih, braniće Vladan Petrović četvorostruki šampion Srbije i četvorostruki pobednik ovog relija, kad je u pitanju šampionat države, i Borković Dušan, višegodišnji šampion u drugim disciplinama auto-moto sporta, koji sada pretenduje na visoku poziciju i u reli takmičenjima.

Podsetimo, sve je počelo davne 1967. godine kada je u organizaciji Akademskog auto-moto kluba održan prvi YU Reli. Aktivisti ovog kluba nisu tada znali da će se njihovi snovi ostvariti i da će YU Reli postati tradicionalno i najznačajnije takmičenje automobilsta na prostorima bivše Jugoslavije i šire i da će se bodovati kao prvenstvo Evrope. Od 1988. godine organizaciju ovog takmičenja preuzima Auto-moto savez, koji YU Reli vodi veoma uspešno i dovodi ga do ocene 10, najvećeg koeficijenta u regionalnom šampionatu ovog dela Evrope.

Podaci iz istorijata kažu da je najduža trasa relija bila duga 2522 km, u prvoj godini bodovanja za prvenstvo Evrope 1972. godine. Najveća zbirna dužina specijalnih ispita iznosila je 435 km, a istovremeno i najveći broj njih, 44, održan je 1985. godine. Najviše posada sa starta, njih 115, krenulo je na 12. YU Reli, a najmanje, samo 9 ih je stiglo na cilj 1976. godine.

Spomenućemo samo neka od poznatih imena reli vozača učesnika i pobednika YU Relija: Pinto, Verini, Klajnt, sve šampioni Evrope, Rusling, Kvaizar, Blahna, Ferjanc, Krupa, Kizmič, Vitman, Božić, Paliković, Savić, Volkan, Kazaz, Petrov, Kolev, Iliev, Jereb, Dončev, a u knjigama ostaće zabeležena i pobeda jedne ženske posade iz Italije Donatele Tominz i Gabriele Mamolo. Itinereri YU Relija su bili trasirani putevima cele bivše Jugoslavije, a reli je startovao, između ostalih mesta i iz Portoroža, Kopra, Poreča, Bosanskog Broda, Tivta, Sarajeva, Beograda, Užica, Bajine Bašte.

INFO I POMOĆ: 1987