•  
    • Online servisi

      Naša Mreža

      Poslovne jedinice, Autо-Moto klubovi, Partneri... Pogledaj mapu
       
       

      Stanje na putevima

      Mapa prohodnosti puteva u Republici Srbiji.
      Detaljnije
       

      Video izveštaj o stanju na putevima u Republici Srbiji
      Detaljnije
       
       

      Vremenski podaci

       
       
       
       

      Šlep sluzba, dostupna 24/7!
      slepovanje, slep, slepanje, odslepati, doslepati


      • OLAKŠATI ŽIVOT OSOBAMA SA INVALIDITETOM PDF Štampa El. pošta
        utorak, 22 mart 2016 14:34

        Nove tehnologije treba da olakšaju život osetljivim kategorijama stanovništva, humano društvo savremenog doba ima snagu da ovu oblast reguliše propisima i te aktivnosti podižu ukupnu bezbednost saobraćaja – poruka je naučno-stručnog skupa o ispitivanju vozila u Republici Srbiji koji su Auto-moto savez Srbije (AMSS), Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) i pravna lica ovlašćena za ispitivanje vozila sa ugrađenim pomoćnim komandama za obuku vozača i vozača sa posebnim potrebama, organizovali kao prateću manifestaciju na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu. Skup je otvorio ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin. Dvadesetak domaćih i stranih stručnjaka predstavilo je svoje naučne radove, mnoštvo novih domaćih i stranih tehničkih rešenja i evropsku zakonodavnu praksu koja osobama sa invaliditetom pruža mogućnost da bezbedno učestvuju u saobraćaju.
        Pitanje bezbednosti u saobraćaju osoba sa invaliditetom jeste problem koji zahteva sistemsko rešenje na kom je potrebno da rade, ne samo Ministarstvo rada kao resorno, već i sva druga ministarstva i društvo u celini. Društvo posmatra osobe sa invaliditetom kroz ono što ne mogu, a trebalo bi da ih posmatra kroz ono što mogu, a sasvim sigurno mogu da budu ravnopravni učesnici u saobraćaju, rekao je Vulin otvarajući skup, izrazivši pri tom zahvalnost Auto-moto savezu Srbije na nabavci trenažera na kome će osobe sa invaliditetom moći da se obučavaju za učestvovanje u saobraćaju.
        Prema podacima Saveza paraplegičara i kvadriplegičara Srbije i drugim procenama, u našoj zemlji živi oko 1.700 osoba sa paraplegijom donjih ekstremiteta i više od 12.000 osoba sa nekim oštećenjem donjih ekstremiteta. Trenutno u Srbiji samo 207 paraplegičara vozi, ostalima je onemogućena upotreba standardnih motornih vozila.  –  Po pravilu, to su aktivni ljudi. Stoga im treba prilagoditi vozačku obuku i olakšati registrovanje automobila sa prilagođenim komandama  i mi smo rešenjima našeg Centra za motorna vozila i ovim skupom učinili pionirski korak upravo u tom pravcu– rekao je u uvodnoj reči predsednik AMSS Mirko Butulija.
        Predsednik Saveza paraplegičara i kvadriplegičara Srbije Mihailo Pajević upoznao je učesnike sa problemima sa kojima se osobe sa invaliditetom susreću u saobraćaju. Tu ima  naizgled jednostavnih situacija, ali i veoma složenih. On je zatražio od države rešenja, primera radi, da se osobama sa invaliditetom refundiraju sredstva za atestiranje i ugradnju pomoćnih komandi. Nažalost, ponekad je samo nedostatak pravila i volje uzrok velikih nevolja osoba sa invaliditetom, rekao je on.
        Na naučno-stručnom skupu koji je održan u svečanoj sali Beogradskog sajma predstavljeni su radovi o razvoju propisa o homologaciji u Srbiji i EU i o primeni konkretnih pravnih, medicinskih i tehničkih rešenja u različitim oblastima saobraćaja. Posebnu pažnju izazvala su aktuelna rešenja u Nemačkoj o kojima je govorio Jan Swyter iz organizacije Veigel (Fajgel), koja od 1925. godine ugrađuje dualne komande u motorna vozila i danas sarađuje sa najvećim proizvođačima automobila.
        Na skupu se govorilo se i o potrebi povezivanja medicine i tehnologije. Bez tog povezivanje osobama za invaliditetom usporava se put, od lekarskog pregleda, preko obuke do dozvole za upravljanje vozilom koje je adaptirano prema njegovim potrebama. To produženo vreme ovoj grupi naših sugrađana ponekad nije sasvim na raspolaganju, upozorili su naši i strani stručnjaci.


        U radu grupe stručnjaka AMSS Centra za motorna vozila (Milan Lončar, Đorđe Antonijević, Ivan Ćulić)  postavljeno je  pitanje da li lekari iz prvostepene (specijalista medicine rada ili opšte, neuropsihijatar, oftalmolog i  klinički psiholog) i drugostepene lekarske komisije koje daju ocenu zdravstvene sposobnosti kandidata za vozača poznaju načine na koje vozilo može bezbedno da se adaptira. Rad (praksa) ukazuje na nepovezanost medicine i tehnologije kao i nedostatak sveukupnog multidisciplinarnog pristupa, što osobama sa invaliditetom otežava svakodnevicu. Pri ocenjivanju zdravstvene sposobnosti za upravljanje motornim vozilom mora se primenjivati i princip individualnosti, što znači da se a priori niko ne oglašava nesposobnim zbog određene bolesti  ili invaliditeta.
        Postavljeno je  i pitanje kontrole  adaptacija vozila u skladu sa potrebama korisnika, omogućavaju li one osobi sa invaliditetom da bezbedno upravlja vozilom? Kako je upozoreno u radu grupe stručnjaka AMSS CMV, vozila se često adaptiraju u neodgovarajuće opremljenim radionicama  prema zahtevima korisnika vozila ili, ponekad,  oni sami adaptiraju u skladu sa svojim veštinama, alatom, materijalom i maštom koju imaju. To takođe direktno utiče na bezbednost svih učesnika u saobraćaju, navode autori rada „Ugradnja i ispitivanje pomoćnih komandi za obuku vozača i osoba sa posebnim potrebama“, predstavljenog na naučno-stručnom skupu o ispitivanju vozila u Republici Srbiji, koji je organizovao AMSS na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu.
                   Pionirsko rešenje našeg Centra za motorna vozila (CMV AMSS) - automobil u koji su ugrađene komande, predstavljeno je na Beogradskom sajmu zajedno sa primerkom vozila koje je za ovu priliku dovezeno iz Nemačke.  Tokom  trajanja sajma ovi automobili biće izloženi na štandu Centra za motorna vozila (CMV) Auto moto saveza Srbije.

         
    •  

      Prijava

       

      Kampanje / akcije

      'Šta znaš o saobraćaju' 2010.
       
       
       
  •