DUPLIRALI SMO IMOVINU I PRIHODE ZA 2,5 GODINE

Intervju Generalnog sekretara AMSS, Aleksandra Nikačevića, listu Press


Generalni sekretar AMSS, Aleksandar NikačevićUprkos svetskoj krizi, Auto-moto savez Srbije uspeva da za akcije bezbednosti u saobraćaju i pomoć vozačima godišnje izdvoji više od 1,5 miliona evra, dok se za pomoć na broj 987 svake godine obrati milion ljudi za pomoć i informacije, kaže u intervjuu za Press Aleksandar Nikačević, generalni sekretar AMSS-a

Za poslednje dve i po godine, sa novim rukovodstvom na čelu, AMSS je duplirao imovinu i godišnje prihode, tako da je ovogodišnji prihod 2,5 puta veći nego 2008.

Ljudi često ne znaju da vi niste državna firma?

- Mi nismo državna firma već nezavisno, nacionalno udruženje vozača, kojim upravljaju njegovi članovi i naš je osnovni zadatak zaštita njihovih interesa i unapređenje bezbednosti saobraćaja. Vodeći smo činilac bezbednosti saobraćaja u državi i u tu svrhu ulažemo ogroman novac i resurse. U sve tri njegove oblasti - učesnici, vozila i putevi, organizujemo masovne preventivne akcije. Naši stručnjaci su razvili operativne sisteme i softvere za kontrolu i analizu rada auto-škola, tehničkih pregleda i bezbednosti saobraćajnica. Sve ove akcije i besplatne usluge za milione građana Srbije, u vrednosti većoj od 1,5 miliona evra godišnje, obezbeđujemo sopstvenim sredstvima. Iako iz državnog budžeta ne dobijamo ni dinar, jer nismo državna firma, u budžet Srbije godišnje uplaćujemo više od 3,5 miliona evra.

Šta konkretno radite za učesnike u saobraćaju?

SAVETI STIŽU DO MILIONA LJUDI

Nikačević posebno ističe da AMSS svakodnevno informiše i savetuje nekoliko miliona gledalaca i slušalaca kroz TV i radio-emisiju „Stanje na putevima" na više od 80 elektronskih medija.

- Svake godine organizujemo akcije saobraćajne edukacije za 100.000 osnovaca, na desetine hiljada besplatnih pregleda vozila, motociklistima delimo na hiljade kaciga... Takođe, pružamo mnogobrojne besplatne usluge vozačima. Oko milion građana godišnje, putem telefona 987, dobija besplatne informacije, savete i pomoć u vezi sa saobraćajem. Na broju 987, koji je simbol naše brige za vozače, danonoćno dežuraju stotine naših ljudi i mobilnih ekipa, uvek spremnih da pruže pomoć vozačima u Srbiji i Evropi.

Ipak, ne tako davno imali ste velike probleme u poslovanju?

- Poslednji najteži trenutak AMSS doživeo je pre dve i po godine, kada su ga dotadašnja neodgovorna rukovodstva dovela do ivice finansijskog ponora, napravivši ogromne dugove. Svakodnevno je pretila blokada računa u iznosu dvogodišnjeg prihoda saveza. Tada sam došao na čelo AMSS-a i zajedno sa prijateljima i saradnicima zaustavljen je sunovrat i krenuli smo napred. Reorganizovali smo savez, pokrenuli poslove i vratili dugove. Svake godine smo ostvarivali izuzetan rast prihoda, veći od 35 odsto, tako da je ovogodišnji prihod 2,5 puta veći u odnosu na 2008. godinu. Za samo dve i po godine, u vreme najveće ekonomske krize, duplirali smo imovinu i kapital AMSS-a u odnosu na ono što je stvarano šest decenija u posleratnom periodu. Inače, AMSS poseduje 24 preduzeća i „AMS osiguranje", sa najvećom mrežom auto-centara u zemlji. U više od 70 gradova naših 1.200 radnika redovno prima plate, koje su iznad republičkog proseka.
 

AMSS U BROJKAMA

•1.200 zaposlenih u Auto-moto savezu
•70 gradova u kojima imaju poslovnice
•35 odsto godišnji rast prihoda
•1,5 miliona evra godišnje za akcije bezbednosti u saobraćaju
•100 hiljada osnovaca edukuju svake godine

Osim što ste uspešni u Srbiji, veoma ste cenjeni i u svetu.

- Da, vratili smo međunarodni ugled i danas smo jedan od najuspešnijih evropskih auto-klubova. U 2009. smo proglašeni za najbolji evropski klub u pružanju pomoći na putu. Dobili smo međunarodni ugovor za organizaciju medicinske pomoći na putu za prostor bivše Jugoslavije, a snimamo i na hiljade kilometara evropskih puteva u projektu EuroRAP. Godišnji prihod od usluga stranim vozačima je veći od milion evra. Kao ugledni član FIA i mnogih međunarodnih organizacija, i ove godine smo bili domaćini više skupova, sa oko 300 učesnika iz 30 zemalja.


Izvor: Press

INFO I POMOĆ: 1987