AUTO - MOTO SAVEZ SRBIJE

EURO NCAP TESTOVI ŠEST NOVIH AUTOMOBILA

Pet vodećih automobila koji su od Euro NCAP dobili pet zvezdica su: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul i Peugeot 3008. Od ovih pet automobila, svi osim Q5 pripadaju klasi super-mini ili malih automobila. Još jedan mali automobil, Suzuki Alto, dobio je ocenu od samo 3 zvezdice, jer je njegova ocena bila ograničena performansama u pogledu zaštite odraslih putnika u vozilu, zaštite dece i tehnologija koje obezbedjuju veću bezbednost. U odgovoru na novu shemu ocenjivanja Euro NCAP, Suzuki je uveo za početak opcionalnu upotrebu opreme za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC), kod svih Alto varijanti. Nasuprot tome, Audi Q5, Kia Soul i Peugeot 3008 poseduju ESC kao standardnu opremu, kod svih svojih modela.

Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže sledeće: „Centralni deo nove sheme ocenjivanja predstavlja cilj da se potrošačima ponudi kompletna slika ukupnih bezbednosnih performansi vozila. Euro NCAP je sada u mogućnosti da naglasi značaj novih bezbednosnih tehnologija koje pomažu ponašanju vozila, bez obzira na njegovu veličinu, pre nego što se desi nezgoda. Euro NCAP takodje uzima u obzir širok niz budućih važnih tehnologija i sistema za pomoć pri vožnji. Mnogi tvrde da je težina jedini kriterijum bezbednosti. Verujemo da postoje mnogi drugi aspekti bezbednosti, koji su podjednako važni kao i težina vozila. Manji automobili koje smo testirali, a čiji se rezultati danas objavljuju, pokazuju da veličina ne bi trebalo da stoji na putu sveukupne bezbednosti“.

Euro NCAP bi želeo da pohvali Hondu Jazz i Hyundai i20 za impresivne rezultate koje su postigli u pogledu zaštite pešaka, koji ne samo da ispunjavaju postojeće zahteve, već takodje i buduće zahteve Euro NCAP. Sedišta kod Kie Soul su postigla dobre rezultate u programu testiranja efekta „udarca bičem“ i ponovo pokazala da nisu samo veći i skuplji automobili ti koji postižu impresivne rezultate u pogledu bezbednosti.

Počev od 2009. godine, novi sistem ocenjivanja u okviru Euro NCAP programa obuhvata zaštitu odraslih putnika u vozilu, zaštitu dece-putnika u vozilu, zaštitu pešaka i novi segment ocenjivanja: pomoć u pogledu bezbednosti. Novim režimom testiranja, vozilima se dodeljuje jedinstveni ukupni rezultat, od jedne do pet zvezdica. U ocenjivanje su uvršćeni svi prethodni aspekti, a obuhvaćeni su takodje i nedavno uvedeni testovi udara u zadnji deo automobila, odnosno testiranje efekta udarca bičem. Uz to, dostupnost ESC opreme i uredjaja za ograničavanje brzine su takodje uzeti u obzir. Ukupna ocena zasniva se na performansama automobila u svakom od četiri glavna segmenta testiranja, a rezultati se izračunavaju u odnosu jedni prema drugima. U naredne tri godine, uvešće se stroži zahtevi čime će se povećati značaj performansi sveukupne bezbednosti i zahtevati veći nivoi postignutih rezultata u svim segmentima.

Marka i tip automobila Godina testiranja Ukupan rezultat bezbednosti

- AUDI Q5 2009, 5 zvezdica
- HONDA Jazz 2009, 5 zvezdica
- HYUNDAI i20 2009, 5 zvezdica
- KIA Soul 2009, 5 zvezdica
- PEUGEOT 3008, 2009 5 zvezdica
- SUZUKI Alto 2009, 3 zvezdice

Dodatne napomene o testiranim vozilima:

Audi Q5: dobre performanse, ESC oprema kao standardna oprema, neadekvatna zaštita pešaka, zelena traka za testiranje efekta udarca bičem.

Honda Jazz: dobre performanse, crvena traka za test bočnog udara, dobra zaštita pešaka, nešto više od 80% modela sa ugradjenom ESC opremom, s tim da će za 12 meseci ta oprema biti standardna u svim automobilima ovog tipa.

Hyundai i20: dobre performanse, žuta traka za test bočnog udara (dobar rezultat), dobra zaštita pešaka, ESC oprema kod 85% automobila ovog tipa.

Kia Soul: zelena traka za testiranje efekta udarca bičem, dobri sveukupni rezultati, iako su se vrata otvorila pri testu bočnog udara, ESC oprema standardna, dobri dinamički rezultati za zaštitu dece.

Peugeot 3008: narandžasta traka za testiranje efekta udarca bičem, dobri rezultati kod bočnog udara, dobre performanse pomoćnih uredjaja za bezbednost: ESC oprema standardna, 3 poena za uredjaj koji opominje putnike u vozilu da upotrebe sigurnosni pojas (SBR). Takodje poseduje uredjaj za ograničavanje brzine (SDL), ali su rezultati koji se odnose na zaštitu pešaka veoma loši.

Suzuki Alto: dobio je 3 zvezdice zbog neadekvante zaštite odraslih i dece, kao i neadekvatnih pomoćnih uredjaja za bezbednost – nije uradjen test bočnog udara jer vazdušni jastuk za zaštitu glave nije u skladu sa zahtevima. Zaštita dece i pešaka nije dobra. Suzuki je odlučio da ESC opremu učini barem opcionalnom kod svih varijanti: kao standardna oprema bi bila u oko 55% slučajeva, a kao opcionalna – u 35% ostalih slučajeva.

INFO I POMOĆ: 1987