Euro NCAP - viši standardi u pogledu bezbednosti pešaka
Prema najnovijim Euro NCAP rezultatima, automobil BMW serije 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 i Peugeot 208 postigli su maksimalni broj od pet zvezdica. Sva četiri vozila pokazala su da proizvođači automobila sve više poštuju zahteve u vezi sa Euro NCAP izazovima za 2012. godinu i maksimalnim rezultatom od 5 zvezdica, posebno u oblasti zaštite pešaka, gde je donji prag značajno podignut u ovoj godini.
BMW serije 3 je posebno postigao pohvalnih 78% kod zaštite pešaka, što je dobar rezultat za ovaj kompaktni model automobila (executive car), koji nema aktivnu haubu. Peugeot 208 je postigao 61% za zaštitu pešaka, prešavši tako donji prag od 60%, koji je utvrđen kao kriterijum u 2012. godini za dobijanje 5 zvezdica. Mazda CX-5 je postigla 64%, a Hyundai i30 – 67%. Kod oba testa udara u bočnu stranu – bočna prepreka i bočni stub – Mazda CX-5 osvojila je maksimalni broj poena i predstavlja jedini automobil od testiranih vozila koji je to postigao. Nasuprot tome, i30 je pokazao slabu zaštitu grudnog koša kod testa udara u bočni stub, iako je njegov rezultat u pogledu zaštite dece-putnika u vozilu bio najbolji od svih postignutih rezultata iz poslednje serije testova.
Mazda CX-5 osvojila je 5 zvezdica i zajedno sa vozilom BMW serije 3 nudi Autonomni sistem naglog kočenja (Autonomous Emergency Braking System, AEBs). Ovakvi sistemi nezavisno od vozača zaustavljaju vozilo ili smanju njegovu brzinu, ukoliko se ispostavi da je sudar neminovan. Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: „Kada bi automobili bili opremljeni AEB sistemima, mnogi sudari na evropskim putevima bili bi ublaženi ili izbegnuti. Mazda CX-5, koja ima široko rasprostranjen AEB sistem, kao standardnu opremu, u Evropi, predstavlja dobar primer koji drugi proizvođači treba da slede, s obzirom da Euro NCAP namerava da u narednim procedurama testiranja ocenjuje i AEB sisteme“.
13. juna, na dan svog jubileja, Euro NCAP će otkriti i prikazati narednu fazu svog programa bezbednosti koji je okrenut budućim tehnologijama kao što su AEB sistemi, u cilju obezbeđivanja pomoći evropskim potrošačima, koja će biti još bezbednija.
Štaviše, Audi je dobio cenjenu nagradu Euro NCAP za unapređene sisteme, i to za svoju tehnologiju „Pre Sense Front Plus“, koja predstavlja drugu takvu nagradu dodeljenu nemačkim proizvođačima automobila. Tehnologija „Pre Sense Front Plus“ nalazi se u modelu Audi A6 koji je osvojio 5 zvezdica u 2011. godini. Sa dva radara dugog dometa koji se nalaze na prednjoj strani vozila, Audi „pre sense front plus“ je napravljen tako da pomaže vozačima da izbegnu ili ublaže nezgode koje nastaju pri udaru u zadnji deo vozila koje se nalazi ispred njih. Ovaj sistem, koji je dostupan kao opcija širom Evropske unije, može da otkrije vozila koja se nalaze ispred, a koje vozač vrlo lako može da udari dok preduzima određene akcije u vožnji. Putem unapređenih Euro NCAP sistema, organizacija nastavlja da podiže svest potrošača o sistemima koji nude značajne benefite u pogledu bezbednosti.