Manji broj dobro ocenjenih vozila u novim EuroNCAP testovima

Euro NCAP danas objavljuje rezultate testova sudara za pet novih vozila: Citroen Nemo, Kia Venga, Nissan Cube, Seat Exeo i Toyota Verso. U ovom poslednjem setu rezultata, samo je jedno vozilo - Toyota Verso, postiglo maksimalni broj bodova od pet zvezdica. Nova pravila Euro NCAP-a i dalji zahtevi od strane evropskog zakonodavstva u 2010. godini znače da će se ove godine proizvodjači automobila suočavati sa većim izazovima.

U 2010. godini, Euro NCAP "podiže letvicu" za proizvodjače automobila, koji će morati da se dobro potrude da bi osvojili pet zvezdica, za tri oblasti zaštite bezbednosti, koje su predmet testova sudara. Donja granica za zaštitu odraslih i dece- putnika u vozilu podignuta je sa 75% na 80%, za odrasle, i sa 70% na 75%, za decu. Ipak, kod zaštite pešaka, gde je uočena najveća razlika u rezultatima, povećan je minimalni nivo zaštite sa 25% na 40%. Toyota Verso je jedini automobil koji je dobio pet zvezdica u današnjim rezultatima, sa dobrim ocenama postignutim u svim segmentima testiranja, uključujući i vrednih 69% u zaštiti pešaka.

Većina proizvodjača danas nudi nekoliko rešenja za porodičnu varijantu automobila, od kojih su neka zasnovana na njihovom komercijalnom aspektu. Euro NCAP je uočio da su ova vozila posebno neadekvatna u pogledu bezbednosnih karakteristika i opreme. Najnoviji model Citroena - Nemo Multispace, direktno je izveden iz komercijalnog kombija Nemo. Vozilo je postiglo ukupan rezultat od tri zvezdice i bledih 29% u oceni bezbednosnih uredjaja u vozilu, s obzirom da elektronska kontrola stabilnosti i uredjaj za ograničenje brzine nisu dostupni ni kao opcionalna varijanta. Slab rezultat kod zaštite odraslih putnika u vozilu povezuje se sa nedostatkom standardnih vazdušnih zavesa i neadekvatnim performansama sedišta kod testa udara u vozilo sa zadnje strane (whiplash).

Seat Exeo, salonski automobil koji je zasnovan na prethodnoj generaciji Audi A4 automobila, postigao je ukupan rezultat od četiri zvezdice. Čvrste strukture na instrument tabli predstavljaju povećani rizik od povreda kolena i karlice, koje ugradjeni vazdušni jastuk za kolena nije mogao da ublaži. Ipak, automobil se pokazao dosta dobrim kod zaštite pešaka i zaštite dece na zadnjoj klupi. Nissan Cube, koji inače postiže solidne rezultate, nije uspeo da zabeleži bolji uspeh, zbog zaštite dece kod testa čeonog sudara, te je postigao ukupno četiri zvezdice.

Kia Venga je takodje osvojila četiri zvezdice, doduše sa dosta problema. U toku testa čeonog sudara, pojas na strani vozača je delimično oštećen od strane mehanizma za pomeranje sedišta (šina), što predstavlja ozbljnu grešku koja potencijalno može da ugrozi propisno sedenje i vezivanje pojaseva oba putnika na prednjim sedištima. Kia je brzo pronašla rešenje i trenutno preduzima akcije na tržištu kako bi odgovorila na nalaze Euro NCAP-a.

Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP-a kaže: “Svaka redukcija performansi sigurnosnog pojasa ne samo da predstavlja ozbiljan rizik za vozača i putnika, već takodje dovodi u pitanje i validnost ocena koje je Euro NCAP dodelio predmetnom vozilu. Potrošači moraju da se postaraju da se izmene primene, kako bi   rezultat od četiri zvezdice mogao da bude validan." 

 

Marka i tip vozila

Klasa

Godina
testiranja

Ukupni rezultat

CITROEN Nemo
(1.4 HDi Combi Plus LHD*)

Malo MPV* vozilo

2010

3 zvezdice

KIA Venga
(1.4 Petrol GLS)

Malo MPV vozilo

2010

4 zvezdice

NISSAN Cube
(1.6 Look, Zen LHD)

Malo MPV vozilo

2010

4 zvezdice

SEAT Exeo
(1.6 Reference LHD)

Veliki porodični automobil

2010

4 zvezdice

TOYOTA Verso (2.0 D-4D LHD)

Malo MPV vozilo

2010

5 zvezdica

 

*LHD - Left Hand Drive / Volan na levoj strani
*MPV - Multi-purpose vehicle / Višenamensko vozilo

INFO I POMOĆ: 1987