Uspešno održana brdska trka Avala

Špadijeru generala, Radojkoviću domaće lovorike, Vidosavljeviću aplauzi


Brdska trka na Avali, koja je bodovana za Centralnoevropsku zonu, Šampionat Srbije i Kup Srbije za „fiće“, tokom dve vožnje imala je dva potpuno suprotna izdanja. Koliko je prva vožnja donela incidente i probleme organizatorima, toliko je druga protekla bez ijednog problema i zastoja. Pobednik dana je Crnogorac Luka Špadijer, koji je u prototipu automobila „global GT“ sa motorom iz „suzukija GSX- R“ ubedljivo slavio u generalnom plasmanu i CEZ konkurenciji.


Sve je krenulo po planu i programu počev od obaveznog brifinga direktora trke sa svih 50 takmičara, sve do dolaska na start. Samo je pet trkača uspelo da do cilja dođe bez greške a zatim je Nikola Jović izleteo, posle čega je nastao gotovo jednočasovni prekid. Taman kada su se stekli uslovi da se nastavi takmičenje, kada je Jović posle ozbiljne intervencije vatrogasaca bukvalno „isčupan“ iz dosta uništenog automobila i prevezen na obavezni lekarski pregled, naredni takmičar Goran Kapičić je izleteo u čuvenoj prvoj desnoj krivini i tada je usledio novi zastoj. Vrućina nije sprečila ekipu iz organizacije da maksimalno brzo reaguje i omogući nastavak trke, ali je zato publika poželela da krene kući. još nekoliko izletanja sa prevrtanjem i okretanjem, na sreću bez posledica po vozače, uslovili su da se prva vožnja završi van svih očekivanja. Da li poučeni iskustvom šta se desilo njihovim kolegama u prvoj, preostala 42 takmičara u drugoj vožnji. demosntrirala je kako može protiv štoperice i bez okretanja,izuzev Luke Kotorčevića, koji je kod spomenika ruskim pilotima imao „bliski susret“ sa bankinom koji ga je koštao polomljene felne.
Vredni pomena su i mnogi drugi momci koji su pokazali veštinu i umeće kako se kontroliše, tačnije upravlja „trkačkom spravom“. Kojim god redom da počnemo nećemo pogrešiti. U klasi „mali N“ je slavio Miloš Paunović. I pored zaostatka od 39 hiljaditinki za Markom Marićem nakon prve vožnje, Paunović je u drugoj postigao bolje vreme. Dovoljno za pobedu.
Sličan scenario viđen je i u „hibridu“. Pošto je konačno uspeo da složi svoju trkačku spravu, na kraju dana je slavio Branimir Cvetić, i pored toga što je posle prve vožnje bio treći. U zbiru je Cvetić bio samo 185 hiljaditih delova sekunde brži od Jovana Lazarevića, a malo iznenađenje zatim priređuje Aleksandar Nenadović, koji na debiju u ovoj klasi, u pozajmljenom automobilu, na kraju stiže do podijuma!


U klasi III Dragan Gagi Filipović je u prvoj vožnji stekao dragocenu prednost tako da je drugu „odradio“ rutinski, pobedivši ispred Vuka Radenkovića u klasi, došavši i do visokog četvrtog mesta u domaćem generalnom plasmanu. Aleksandar Vidosavljević Bobo je posle pauze od tri i po godine objasnio kako se vlada „jugom 1.4“ u klasi IV, pobravši aplauze neočekivano brojne publike. Doktor Dejan Ilić Dženinks je još jednom objasnio kako se vozi iz ljubavi.
Klasa V pripala je Urošu Brkiću, a „šestica“ Mariju Zahiroviću, potpuno zasluženo. „Sedmicu“ je obeležio Stefan Nešić, a u „osmici“ je briljirao Aleksa Radojković koji je ujedno osvojio prvo mesto u generalnom plasamnu za šampionat Srbije.
U Kupu I „fića“ najbolji je bio Marko Pavlović, odnosno u Kupu II Nikola Ekmeščić. Sve detaljne rezultate možete pogledati na sekciji sajta posvećenoj brdskoj trci Avala.
Posebne pohvale organizatorima SAKSS-u, AMSS- u i Gradu Beogradu. Posle spektakla na Ušću, ovo je bio prvi slučaj u istoriji brdskih trka, da se neko odvažio da direktno prenosi izazovnu disciplinu kakve su brdske trke !

INFO I POMOĆ: 1987